Domowa naprawa wozów – czy warto??

Polacy mają zadziwiające upodobanie do robienia wszystkiego po swojemu, innymi słowy zmysł do kombinowania różnego rodzaju – na zasadzie wyrażenia – Polak umie. W dyscyplinie motoryzacyjnej ta predyspozycja także ujawnia się na każdym kroku. Posiadamy preferencje do przekształcania swoich samochodów, modernizowania ich bez udziału licencjonowanych ekspertów tym zakresie. Pierwszy z brzegu przykład to montaż na swoją rękę lamp ksenonowych. Taki zestaw nowomodnego oświetlenia tego typu w autoryzowanym punkcie sprzedaży, wraz z montażem jest wydatkiem co najmniej paru tysięcy złotych. Żeby w takim razie zaoszczędzić, wielu naszych polaków kupuje na bazarach oświetlenie tego typu, podobno oryginalne, wydając około 300 do 400 zł. Takie lampy, zrobione po swojemu nie zawsze spełnią swoje funkcje, a w pewnych momentach wyraźnie może narobić szkody w trakcie jazdy, gdy oślepiamy kierujących nadjeżdżających z naprzeciwka. Następna kwestia to kontrola drogowa, kiedy tak właściwie dociekliwy policjant, po ujawnieniu, jakie posiadamy lampy ksenonowe, może zatrzymać nam dowód rejestracyjny pojazdu. Ewidentnie do tego w zestawie dostajemy mandat pozytyw punkty karne – nie zawsze należałoby, w takim razie kombinować w takich zagadnieniach.

Filtry DPF i katalizatory

Wróćmy jednak do bardziej znacznych problemów – filtry DPF oraz katalizatory. Wielu Polaków próbuje usuwać katalizatory we własnym zakresie – co jest naturalnie nielegalne. Wiele modeli samochodów potwierdza, że zamiast usuwać, lepiej wyczyścić katalizator oraz DPF. Pokazują to fachowcy, których można odszukać na witrynie regeneracja filtrów dpf. Nieraz w razie awarii wystarczy jedynie czyszczenie DPF (obecnie niektóre polskie profesjonalne serwisy oferują skuteczne czyszczenie filtrów DPF metodą wodną, płucząc filtr wodą z detergentami pod ciśnieniem – taka technika jest o wiele skuteczniejsza, niż tradycyjne wypalanie filtra) a w pewnych sytuacjach jego wymiana. Tu niemniej jednak uwaga – współczesne samochody są naszpikowane komputerami i domorosłe czyszczenie filtra ma prawo owocować jeszcze większymi przeszkodami – radzimy udać się z tym do fachowców. Należałoby również dodać, że usuwanie katalizatorów oraz filtrów DPF jest w Polsce nielegalne.

Cyklicznie zdarza się, że posiadany samochód nie spełnia wszelkich oczekiwań własnego właściciela. Jeżeli zakup oryginalnego auta nie wchodzi w grę, należytym pomysłem jest poddanie prywatnego pojazdu tuningowi. Pojęcie to wywodzi się z języka angielskiego oraz ma znaczyć dopasowywanie bądź regulację. W praktyce tuning użytkuje się, żeby polepszyć osiągi auta. To naturalnie dzięki jego zastosowaniu auto ma osiągać pokaźniejsze prędkości oraz obroty silnika. Może posiadać również lepsze przyspieszenie. Ostatnimi czasy coraz częściej przez tuning rozumie się upiększanie auta od zewnątrz. Odmiana ta nazywana bywa też tuningiem optycznym. Nie wszyscy jednakże uznają tą formę za tuning. Skoncentrujmy się jednakże na tuningu mechanicznym. Weźmy dla przykładu odzyskiwanie sprawności katalizatora oraz naprawa filtra FAP. Jest to forma tuningu, która:

•​Poprawi kulturę pracy silnika

•​Poprawi osiągi samochodu

•​Zmniejszy zużycie paliwa

Jak widać, tuning mechaniczny nie musi łączyć się jedynie z chipami oraz zwiększaniem ilości koni mechanicznych – w pewnych sytuacjach powszechne zajęcie się katalizatorem i filtrem cząstek stałych zezwala na znaczącą poprawę dla samochodu.

Może zaciekawi Cię także nowy filtr dpf.

Add a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *